Project Description

Port & Dørsenter AS

Nyheter fra Ringrever   •   17. november, 2020

Takk til Espen Aaserud Karlsen som ble kunde av Ringrever AS nå i 2020. Espen var så fornøyd at han kom til Nils Arne med forslag til en referansefilm. Det satte vi veldig pris på.

Port & Dørsenter holder til på Bryne – Farsund og i Haugesund. Hovedkontoret er på Bryne. De selger og monterer garasjeporter, dører og nesten alt innen porter. Hurtigporter, Lasteramper, rullegitter hos kjøpesenter og butikker.

Hvorfor satser de på film?

Det handler mye om å skape kjennskap til produkter, kjennskap til de ansatte og kjennskap til firma. Når du ser en film så er det et sterkt medium som skaper emosjonell markedsføring. Du kan bli glad, du kan bli engasjert, du kan se løsninger og du kan få følelsen av trygghet.

Det er heller ingen tvil om at filmer skaper mer synlighet. Sammen med Espen og de ansatte finner vi innhold som vi tror målgruppen er interessert i å se, og så gjør vi det folkelig og ærlig. Uten å være perfekt. Vi tror at sosiale medier har gjort oss vant med å se filmer med mennesker som prater uten manus, og filmene har sine småfeil akkurat sånn som vi mennesker er.

  • Gjør dine målgrupper kjent med deg

  • Fortell ekte historier

  • Skap trygghet og noe verdifult

Espen Aaserud Karlsen har tidligere jobbet innen radio, og han er politiker. Han er ikke redd for å gi mye av seg selv. Det er ikke strengt nødvendig. Men du kommer lenger med å ha en i firmaet ditt som ikke er redd for å ta utfordringer. Alle som har blitt filmet vet at det ikke er enkelt. Gjør opptakene til du er fornøyd. Vi bruker aldri opptak som de som er blitt filmet ikke ønsker ut offentlig.  Men småfeil som er litt morsomt og som bare er en godfølelse vises for å vise vi er bare mennesker som har det gøy og kan vårt fag.

Fokuser på de som er dine drømmekunder

Jeg kunne kalt det din målgruppe, og noen kaller de «helter» i ditt firma. Selv så har jeg valgt å kalle de drømmekunder. Når du lager en film så er kunsten å lage filmen for noen spesielle. De spesielle vet du hvem er? Vet du hvilke samarbeidspartnere eller kunder som hadde sørget for at du hadde suksess og levde ut drømmen din? Kan du hjelpe dem med noe de sliter med? Kan du hjelpe dem det som holder dem våken om nettene?

Akkurat nå har vi Covid-19 og mer og mer blir lukket. Vet du hva dine drømmekunder kunne gjort annerledes nå i denne perioden? Noe som kunne gitt deg gode resultater, og en måte å snu hverdagen til nye muligheter? Det er på den måten du vinner kampene om drømmekunder.